← Cases

Planetarium

Da Planetarium på Gammel Kongevej i København blev bygget i 1989, var arkitektur og indhold unikt for sin tid. Men siden da er der ikke sket forandringer af større betydning, og besøgstallene har været dalende. Det har den nuværende direktør ændret på med en modernisering af Planetarium, hvor bl.a. hele kuplen er blevet revet ned og bygget op igen. Den store forandring kunne ikke ses fra ydersiden, og det havde Planetarium brug for hjælp til at formidle.

The Central lancerede Planetarium 2.0 i dansk presse. Vi overtog desuden Planetariums digitale kanaler og skabte visuelt tiltalende indhold, som viste potentielle gæster inden for i bygningen. Med fokus på rummet og arkitekturen fordoblede vi Planetariums følgerskare på Instagram og engagerede tusindvis af potentielle gæster gennem kreative kampagnegreb. Derudover sørgede vi for, at historien om Planetarium 2.0 kom ud og leve i medierne. Vi fik bl.a. dækning i TV2 Business, TV2 Lorry, Politiken, Berlingske, Børsen, Ingeniøren og lokale medier.

Læs mere om Planetarium her.